söndag 9 oktober 2011

Ironman Hawaii finisher

...och jag fick kämpa mkt mer än jag någonsin trott. Hade en usel dag.
Det är bra med oss nu idag. Det var tufft igår och jag fick vätskebrist 25 km in på löpningen (precis där man svänger ner till Energy Lab) och fick stanna 83 minuter innan jag kunde gå resten av sträckan till mål.
Simningen var missär och blev sjösjuk och spydde flera gånger. Det är normalt stora vågor/dyningar idag kanske lite större än normalt, så uppenbarligen tålde jag inte det.. Det bidrog till den dåliga dagen. Bröstsimmade sista 1900m för jag var helt yr i bollen. Vilken missärstart men det var bara att glömma. Simstarten var dock helt lugn och behaglig. Lugnare än Kalmar ;)
Cyklingen kändes bra men tappade orken sista 40 km, Vilket aldrig händer normalt. Jag har inte haft någon optimal uppladdning med illamående och huvudvärk, så med facit i hand skulle jag cyklat lugnare.
Trodde jag skulle gå i mål på runt 11 h men efter haveriet så var handlade det bara om att komma i mål, vilket givetvis är fantastiskt viktigt med tanke på hur ofta man har möjligthet att åka hit.
Men det var jäkligt kul nästan hela vägen. Kul att se alla proffs både på och utanför banan. Såg Craig Alexander innan start och han såg ut som en vinnare redan då. Ruggigt fokuserad.
Ali Drive var mäktig!
 
Kan höra av mig med mer senare idag/inatt men nu måste jag äta frukost.

3 kommentarer:

  1. Supergrattis Pär! Imponerande att ta sig i mål med alla motgångar under den långa dagen. Ser fram emot att ses när ni är hemma. /Chrille

    SvaraRadera
  2. jag är sjukt impad över din vilja att dig i mål trots allt. riktigt bra gjort.
    Kalnins

    SvaraRadera
  3. Grattis Pär!
    Starkt komma i mål efter den tuffa starten. Men det är ju klart, 83 minuters vila ... :)
    //Anders

    SvaraRadera