fredag 7 oktober 2011

Förberedelser inför starten!

Nu märks det att starten närmar sig... Allt ska checkas och förberedas in i minsta detalj(nästan). Vi har haft lite huvudbry hur vi ska få det extra tub-däcket att sitta på plats på cykeln. Håller eltejpen eller kommer liksom limmet att smälta när man cyklar genom den väldigt hetta lava fälten?! Hmmm, till slut blev det "bunt-band" som vi tror ska hålla.
Annars har dagarna gått på i ganska behagligt tempo. Pär blev skjutsad upp till Hawi där vändpunkten är för att sedan testa cykelbanan hem. Ojojoj va det blåste det gällde verkligen att hålla i styret och va fokuserad men annars upplevde han banan som relativt lätt. Jaja vi får se vad han säger efter imorgon men det låter lovande för en bra cykeltid.

Nu har vi precis varit nere och checkat in alla grejer. Det känns skönt!

Lite tider för morgondagen:
Start 07.00
Simning: ca 1,15h
Cykel: ca 5,20h
Löpning ca 3,20h

Pär ville gärna inte säga några tider men jag pressade honom lite :) Nä, han tyckte det va svårt eftersom han inte har kört här innan, Nice kändes lite lättare detta året att ge tider på.

Kändis spotting
Lite kuriosa för dom som förstår sig på, Andreas Reilert(2009 3:e plac, 2010 2:a) har bott i detta huset två år i rad. Han har signerat en poster som hänger i tvättstugan. Nu tror ju Pär och jag att detta är ett gott tecken för ett fantastiskt race. Vi bor i ett litet hus med endast fyra lägenheter.

Vi satt även nära Faris Al-Sultan på Välkomst-partyt.. han med speedos :)
Rasmus Henning såg vi springandes utan swimsuit, formen såg kanon ut. Han håller vi en extra tumme för.

Annars har vi inte sett några utav dom större stjärnorna.

Om det är någon som är uppe mitt i natten och som kan ge mig lite mellantider framför allt på cyklingen vore jag tacksam. Ni lär ha bättre koll än vad jag har! Mitt nr 0768 832 487.

Detta var allt för idag, nu håller vi allt som går att hålla för att våra svenska stjärnor gör ett bra lopp!

//Pär & Cecilia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar